Veelgestelde vragen - deel 2

Veelgestelde vragen

Garantie

Heb ik bij OR Coffee garantie op mijn gekochte producten?

Op de meeste producten is de wettelijke garantie van toepassing. Maar het verschilt per productgroep. Bij OR Coffee heb je 2 hoofdproductgroepen:

Verbruiksartikelen (zoals koffie, thee).
Apparaten (zoals koffiemachines, koffiezetapparaten etc.).

Er is geen garantie op verbruiksartikelen. Binnen apparaten geldt ten aanzien van garantie het volgende:

Voor de artikelen die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie van 2 jaar vanaf de aankoopdatum. Voor koffiemachines: Als de eindklant een bedrijf of rechtspersoon is, of als het apparaat niet in een huishoudelijke omgeving wordt gebruikt, bedraagt ​​de fabrieksgarantie 12 maanden.

Ook met de 2+1 jaar garantie actie. Dit komt overeen met de garantievoorwaarden

Bij 2+1 jaar garantie zijn de transportkosten in de laatste 12 maanden voor eigen rekening. Dit zijn de transportkosten voor ophalen en retourneren.

Elke garantie is geldig vanaf de datum die op je aankoopbewijs staat vermeld. Je aankoopbewijs is essentieel om aanspraak te kunnen maken op de garantie.

Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Bovenstaande garanties doen de wettelijke garantie niet teniet.

Hoe claim ik de garantie van mijn product?

Heb je nog garantie, neem dan contact op met onze klantenservice .

Na contact wordt je gevraagd om: (1) het ingevulde retourformulier , (2) het defecte product, (3) een kopie van het aankoopbewijs (je factuur) EN (4) een korte uitleg van het defect te geven en te sturen naar het opgegeven adres.

Indien je huidige adres afwijkt van het adres op jouw kassabon, geef je dit dan aan bij de toelichting.

Zodra wij jouw product hebben ontvangen, sturen wij het naar de fabrikant voor inspectie en reparatie. Dit kan tot 4 weken duren (meestal sneller), afhankelijk van de vakantieperiodes.

Mocht de fabrikant het product niet kunnen repareren, dan krijg je toch een nieuw exemplaar. Deze komt als eerste bij ons binnen. Zodra wij het aan de bezorger overhandigen, ontvang je een verzendbevestiging.

Gedurende deze periode loopt je ​​garantie door. Wanneer je dus het gerepareerde product of een nieuw product terugkrijgt, krijg je niet opnieuw de volledige garantie.

Hoe lang duurt de reparatie van mijn product?

De reparatie varieert in de meeste gevallen, maar duurt doorgaans niet langer dan 4 weken. Tijdens vakantieperiodes, zoals Kerstmis, kan dit onverwacht verlengd worden.

Wat is het garantiebewijs voor mijn product?

Het garantiebewijs is de kassabon of factuur van jouw bestelling. Zorg er dus voor dat je deze in ieder geval gedurende de garantieperiode digitaal of op papier bewaart.

Abonnement(en)

Kan ik eenmalig iets toevoegen aan mijn abonnementslevering?

Ja, dat kan zeker. Ga hiervoor naar de beheeromgeving. Zo kun je bijvoorbeeld tussentijds onderhoudsproducten toevoegen. Deze worden dan bij de eerstvolgende levering van je abonnement meegeleverd. De eenmalige producten worden afgerekend via de afschrijving van het abonnement. Deze producten worden gratis meegestuurd met je koffieabonnement.

Kan ik mijn abonnement wijzigen of opzeggen?

Je kan jouw abonnement op elk moment geheel kosteloos wijzigen of opzeggen. Ga gewoon naar het beheergedeelte van je abonnement.
Je kan ook altijd een mail sturen naar webshop@orcoffee.be of via het contactformulier . Wij helpen je graag verder.

Kan ik mijn abonnement zelf beheren/wijzigen?

Ja, wij hebben hiervoor een hele beheeromgeving ingericht. In deze omgeving kan je het volgende zelf beheren.

Wat kan ik zelf beheren/aanpassen van mijn abonnement?

- je kunt bijvoorbeeld eenmalig onderhoudsproducten toevoegen
- het abonnement stoppen of pauzeren
- het abonnement wijzigen: uitbreiden, andere blend(s) kiezen, ...
- wijzig de bezorgfrequentie
- wijzig de planning
- het verzendadres
- de betalingsgegevens

Hoe kan ik mijn abonnement beheren?

1. Ga rechtsboven naar ‘inloggen’ om in te loggen op je account.
2. Voer je e-mailadres in en klik op "Doorgaan".
3. Je ontvangt een e-mail met een code, voer deze code in en klik op "Doorgaan".
4. Ga nu terug naar de startpagina van de OR Coffee-website
5. Rechtsboven zie je nu een link naar je abonnement

Zal mijn koffie lang genoeg houdbaar zijn?

OR Coffee koffie wordt dagelijks vers gebrand. Het is verpakt in een speciale container met een klep waardoor er lucht uit de zak kan ontsnappen, maar er geen zuurstof bij de koffiebonen zelf kan komen. Zo blijven onze bonen tot wel 12 weken na het branden optimaal. Je kunt daarom eenvoudig meerdere tassen aan je abonnement toevoegen en profiteren van extra kortingen.

Kan ik andere producten dan koffie toevoegen?

Je kan zonder problemen op regelmatige tijdstippen onderhoudsproducten toevoegen aan je abonnement. Dit kan je doen via de beheeromgeving van je abonnement. Zie jouw abonnement beheren. Zo profiteer je altijd van de beste koffiekwaliteit en gratis verzending.

Kan ik een abonnement nemen op het werk?

Natuurlijk kan je dat. Heb je op kantoor een eigen koffiemachine en wil je blijven genieten van de heerlijke smaak van OR Coffee, dan kan je hier ook genieten van de voordelen van ons abonnement!

Hoe kan ik mijn abonnement betalen?

Nadat je je koffie hebt gekozen en de regelmaat van je leveringen hebt bepaald, kan je betalen met een creditcard. Wij accepteren hiervoor de meest voorkomende creditcards. Andere betaalmethoden zijn momenteel niet beschikbaar.

Kan ik Rewards sparen met mijn abonnement?

Onze Roasts & Rewards bestaan ​​alleen voor koffie die buiten een abonnement is gekocht. Maar geen zorgen: het voordeel dat je krijgt via een koffieabonnement is sowieso groter dan via ons Rewards spaarprogramma.

Kan ik mijn Rewards gebruiken voor mijn abonnement?

Onze Roasts & Rewards gelden alleen voor eenmalige bestellingen van koffie, je kunt er dus geen langdurig abonnement mee afsluiten. Gelukkig bespaar je dankzij je koffieabonnement al flink!